• Kontakt mig for en uforpligtende dialog om din kommende hjemmeside:

Billig online markedsføring

Jeg kan tilbyde online markedsføring til en rigtig billig pris. Du betaler mig et mindre beløb for at opsætte/opstarte din markedsføring, og herefter kan du selv styre hvor meget du ønsker at benytte pr. dag på din markedsføring.

Vi bruger Facebook-annoncering og Google AdWords til online markedsføring. Netop disse to platforme har forskellige styrker, men fungerer utroligt godt hvis man bruger dem samlet.

Nedenfor kan du læse uddybende forklaring og fordele/ulemper for henholdsvis annoncering på Facebook og annoncering på Google.

Hvad er online markedsføring?

Online markedsføring betyder at man betaler for at få promoveret sin hjemmeside online, og på den måde skaffe flere besøgende på ens hjemmeside og dermed flere kunder. Online markedsføring er et billigere og meget mere effektivt alternativt som mere traditionelle markedsførings former som: Avisreklamer, omdeling af flyers, radioreklame osv.

Hvorfor online markedsføring?

Der er mange fordele ved at benytte online markedsføring! En af fordelene er at man kan målrette end markedsføring mod de kunder, som man ønsker at ramme. Det betyder at man kun betaler penge for at ens reklamer bliver vist til personer, som rent faktisk er interesseret i det du sælger. Læs mange flere fordele nedenfor.

Hvad koster online markedsføring?

En af de helt store fordele ved online markedsføring, er at man selv vælger hvor mange penge man ønsker at bruge på det. Jeg tager et mindre beløb for at opsætte kampagnerne, og herefter kan man selv skrue ned fra dag til dag alt efter om man mangler kunder, eller om man er inde i en travl periode og ikke ønsker nye kunder. Læs helt konkrete priseksempler nedenfor.

Google AdWords | 999 kr.

– Få kunder med det samme | cirka 10 kr. pr. klik

Med Google AdWords udvælger man en række søgeord, det kunne fx. være “Billig frisør Horsens” og “Billig frisør Østjylland”. Når personer så søger efter dette på Google, vil man komme til at ligge blandt de 3 øverste, og hver gang der er en der klikker på ens hjemmeside imens man ligger som de 3 øverste, så koster det et klik hos Google. Man vælger et dagligt budget hos Google AdWords, som fx. kan være 50 kr., og når man har brugt sit daglige budget, så bliver man ikke vist længere.

Den helt store fordel ved Google AdWords, det er at når en kunde for eksempel søger efter “Billig Frisør Horsens”, så er det det fordi at kunden sidder og mangler en billig frisør i Horsens lige nu og aktivt leder efter en virksomhed, og derfor er der rigtigt stor chance for at hvis kunden trykker på dit link og kommer ind på din hjemmeside, at de også ender med at kontakte dig. Derfor tillader jeg mig at sige at Google AdWords skaffer dig “kunder med det samme.”
Man skal dog være opmærksom på at det koster et klik hos Google ligeså snart kunder klikker sig ind på ens hjemmeside – ligegyldigt om kunden så kontakter dig eller ej. Derfor er det utroligt vigtigt at man vælger sine søgeord med omhu, og kun betaler for søgeord hvor der er en stor chance for at kunden vil kontakte en. For eksempel vil det være uheldigt at at betale for søgeordet “Billig frisør København”, hvis din frisørsalon ligge i Aalborg, for så er der meget lille chance for at kunden kontakter dig, og derfor er de 10 kr. pr. klip spildt.

Pris

Jeg tager 999 kr. for at oprette og opsætte en Google AdWords kampange for dig. Når jeg har oprettet kampangen, så kan du selv gå ind og styre hvor mange penge du ønsker at bruge pr. dag. Hvis du har en periode, hvor har god tid og ønsker nye kunder, så kan du skrue lidt om og hvis du omvendt har en periode hvor du har rigtigt travlt, så kan du slukke for din kampange. Din hjemmeside vil blive vist i toppen af Google, så længe der penge tilbage af dit daglige budget.

Det interessante hos Google er hvad man betaler pr. klik til ens hjemmeside. Dette er umuligt at svare på, og det ved man først når ens kampagne har kørt et par dage. Prisen er dynamisk, og den ændrer sig fra søgeord til søgeord. Jo flere virksomheder der ønsker at komme frem på et søgeord, jo højere er prisen pr. klik. Min erfaring er dog at de kunder, som jeg har opsat Google AdWords for betaler i gennemsnit mellem 8-12 kr. pr. klik.

Annonce udseende

Når man opsætter en kampagne hos Google, så skal man opsætte en lille annonce. Annoncen består af følgende:

  • Overskrift del 1 (denne må bestå af 30 tegn)
  • Overskrift del 2 (denne må bestå af 30 tegn)
  • Link til hjemmesiden
  • Beskrivelse (denne må bestå af 30 tegn)

Billig Online Markedsføring Google AdWords

Facebook-annoncering | 999 kr.

– Få kunder på sigt | cirka 18 kr. pr. 1000 visninger

Med Facebook-annoncering, går man ind og vælger en specifik målgruppe, og så opretter man en annonce, som løbende vil blive vist i ens målgruppe nyheder. Fordelen ved Facebook, er at de ved alt om os, og derfor kan man lave nogen meget specifikke målgrupper. Hvis man fx. ejer en damefrisørsalon i Århus, så kan man vælge at ens annoncer kun skal blive vist til kvinder i alderen 30-70 år, som bor i en radius på 20 kilometer af Århus centrum. På den måde sørger man for at man kun betaler penge for at ens annoncer bliver vist til personer, som rent faktisk er interessere i ens produkt.

Som allerede nævnt er en af fordelene ved Facebook-annoncering at de ved alt om os, og at man derfor kan målrette sine annoncer meget. Derudover kan det nævnes at rigtigt mange danskere bruger mange timer på Facebook, så det er et godt sted at ramme dem, og så er det utroligt billigt!

Hos Facebook bliver ens annonce vist på brugerens væg. Dette vil altså sige at brugeren ikke nødvendigvis sidder og leder efter en frisør lige nu og her, men hvis din annonce bliver vist i hendes nyheder 10 gange på en måned, så ligger din frisørsalon i hendes underbevisthed, den dag hun står og skal vælge en frisørsalon. Derfor kommer min pointe at Facebook-annoncering skaffer dig nye “kunder på sigt.”

For at man kan lave en Facebook-annonce, så kræver det at man har en Facebook-side til ens virksomhed. Hvis ikke du har dette i forvejen til byder jeg at lave det for 599 kr. 

Pris

Jeg tager 999 kr. for at oprette og opsætte en Facebook kampagne for dig, og herefter kan du selv styre hvor mange penge du ønsker at bruge pr. dag. Med Facebook-annoncering arbejder man med en pris pr. 1000 visninger. Hvor meget der koster pr. 1000 visninger er forskelligt fra kampagne til kampagne, og det styres hovedsageligt efter hvor stor konkurrence der er efter den målgruppe som man har valgt. For de kunder, som jeg har opsat Facebook-annoncering for, der har de i gennemsnit betalt 18 kr. pr. 1000 visning.

Da Facebook-annoncering er noget som der hovedsageligt virker på sigt, så vil jeg anbefale at man sætter sig et dagligt beløb på fx. 10 kr. og så lader man det køre og passe sig selv. For 10 kr. får man cirka 500 visninger pr. dag, og det vil altså sige at kendskabet til ens virksomhed spreder sig stille og roligt fra dag til dag, og dermed får man flere og flere potentielle kunder.

Annonce udseende

Når man opsætter en kampagne hos Facebook, så skal man opsætte en lille annonce, som så vil blive vist i brugerens nyheder. Annoncen består af følgende:

  • Tekst over billedet
  • Et billede
  • En overskrift under billedet
  • En tekst under billedet

2Billig Online Markedsføring Facebook

Google AdWords og Facebook-annoncering i fællesskab

Jeg mener at det er utroligt effektivt at bruge Google AdWords og Facebook-annoncering i fællesskab, da de her hver deres styrker.

Lad os sige at man lægger et budget der hedder 50 kr. pr. dag. Her ville jeg så bruge de 15 kr. pr. dag på Facebook. Dette gør jeg da, Facebook er utroligt billigt og der potentielt er rigtigt mange kunder at hente på Facebook. Udfordringen med Facebook er at det tager tid før kunderne kommer, og derfor er det smart at have en Facebook-annonce på et mindre beløb kørende kontinuerligt over en længere periode. Så længe ens Facbook kører, så bliver der konstant “plantet frø” i underbevistheden hos potentielle kunder, hvilket vil sige at den dag kunderne rent faktisk står og mangler dine services, så tænker de på dig.
De andre 35 kr. ville jeg ligge hos Google AdWords. Hos Google får man væsentligt færre visninger for ens penge, men til gengæld skaffer det kunder nu og her, da folk der søger på Google aktivt sidder og leder efter dine services. Mens beløbet på 15 kr. til Facebook er en konstant annonce, så ville jeg regulere beløbet til Google AdWords op og ned alt efter hvor travlt jeg har. I perioder hvor jeg mangler kunder, kan det være at jeg bruger 100 kr. pr. dag, og i perioder hvor jeg har travlt, så kan man sætte den ned til 0 kr. pr. dag.

* Priserne, som er nævnt ovenfor gælder kun hvis man får lavet online
markedsføring i forbindelse med udarbejdelse af hjemmeside hos Ravn Hjemmeside

** Alle priser er eksl. moms
*** Tallene på 10 kr. pr. klik og 18 kr. pr. 1000 visninger er cirkatal, og kan variere meget